X
تبلیغات
پخش زنده جام جهانی

خانواده کارآفرین

وبلاگ گروه "خانواده کارآفرین"

حلقه های کنترل کیفیت چیست؟

حلقه های کنترل کیفیت،گروه های کوچک متشکل ازکارکنان رده اول (آخرین رده سازمانی) هستند که بطورپیوسته کیفیت کار،محصول وخدمات خود را کنترل نموده و بهبود می دهند.

-این گروه های کوچک :

داوطلبانه،فعالیت می کنند.

ازمفاهیم وروش های کنترل کیفیت و سایر ابزارهای بهبود استفاده میکنند.

از خلاقیت اعضاء گروه بهره برداری می کنندوارتقاء اعضای گروه را بصورت فردی و دوجانبه پیگیری می نمایند.

-حلقه های کنترل کیفیت درفعالیت های خود اهداف زیررا مد نظرقرارمی دهند:

توسعه توانایی ها وقابلیت های اعضاء و کسب خود باوری درمیان آن ها.

شاداب،سرزنده ورضایت بخش کردن محیط ومحل کار،بهبود رضایت مشتری وهمکاری درفعالیت های اجتماعی.

-هیئت مدیره ومدیران با درنظرگرفتن موارد زیراطمینان حاصل می نمایندکه فعالیت های حلقه ها کنترل کیفیت درجهت کمک به بهبود سلامت سازمان است

فعالیت های حلقه های کنترل کیفیت رابه عنوان بخش مهمی ازبرنامه توسعه منابع انسانی و احیاء و سرزنده کردن محیط کاردرنظرمی گیرند،فعالیت های حلقه های کنترل کیفیت روشی برای اجرای فعالیت های بهبود درگستره سازمان بوسیله تمامی افراد می باشد.

پشتیبانی و راهنمایی لازم جهت مشارکت همگانی افراد را با درنظرگرفتن شخصیت فردی و انسانی هر یک ازکارکنان فراهم می آورند.

-فلسفه فعالیت های حلقه های کنترل کیفیت:

آشکارکردن کامل توانایی های انسان وسرانجام تشویق وایجاد انگیزه جهت تولید نتایج خوب وبی پایان.

درنظرگرفتن جنبه های انسانی وساختن محیط کاری سرزنده،راضی کننده ولذت بخش.

مشارکت در توسعه وبهبود سازمان

abdi-vohumanمنبع:

تاریخ ارسال: چهارشنبه 3 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 12:01 ب.ظ | چاپ مطلب
نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد